Postens kundservice i Solna läggs ned

POSTEN2014-04-10

I tisdags informerades anställda vid Postens kundservice i Solna att enheten läggs ned. Omkring 70 anställda väntas bli uppsagda. ”Vissa är i chock”, säger Kristofer Björklund, ST inom Postnord.

På Posten i Solna arbetar ett sjuttiotal anställda med kundservice åt privatpersoner. Nu vill Posten flytta verksamheten till Västerås och dra ned på antalet anställda.

− Det är olika reaktioner, allt från gråt till viss glädje. Några som arbetat hårt i hela sitt liv kan eventuellt få avtalspension. Vissa är i chock. Och är man lite äldre men inte nära pension är det tufft, säger Kristofer Björklund vid ST inom Posten.

Nedläggningen är en del i den större omorganisation som Publikt skrivit om tidigare. Västerås beräknas ta över ansvaret från Solna 30 juni i år.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA