Nycklar till lyckad rehabilitering

FÖRDJUPNING2004-02-24
  • Tidig kontakt och bedömning. Personligt möte med den sjukskrivne.
  • Tydlig planering (med den sjukskrivne, arbetsgivaren, företagshälsovården, försäkringskassan, ev behandlande läkaren).
  • Tydliga krav på den sjukskrivna att delta i rehabiliteringen och information till henne om vilka krav hon kan ställa på försäkringskassan.
  • Tidig återkoppling till arbetsplatsen.
  • Kontinuerlig uppföljning. Eventuell revidering av rehabplanen.
Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA