TCO-förbunden satsar på förnyelse

TCO2007-11-09

I dag drar TCO-förbunden igång sin stora kampanj för att få fler att se värdet av att vara med i facket. Främst vänder man sig till unga och välutbildade.

Av:  Eva Spira

Bakgrunden är att antalet medlemmar minskar och nu vill man förändra bilden av facket som mossigt och toppstyrt.

På webbplatsen facketförändras.nu ska det bland annat finnas ett forum där unga kan diskutera hur de ska få ihop livspusslet. Det handlar om sådant som att förena yrkeskarriären med familjelivet, svårigheten att få en fast anställning och hur det är att vara ny i arbetslivet. På webbplatsen finns också aktuell information från de 17 medlemsförbunden.

Från och med i kväll visas också tre olika reklamfilmer på bio och på TV-kanalerna TV3, TV6, Kanal 5, Discovery och TV4 Fakta.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

ÄMNEN:

Facket
Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA