TCO-förbunden satsar på förnyelse
I dag drar TCO-förbunden igång sin stora kampanj för att få fler att se värdet av att vara med i facket. Främst vänder man sig till unga och välutbildade.
Bakgrunden är att antalet medlemmar minskar och nu vill man förändra bilden av facket som mossigt och toppstyrt.
På webbplatsen facketförändras.nu ska det bland annat finnas ett forum där unga kan diskutera hur de ska få ihop livspusslet. Det handlar om sådant som att förena yrkeskarriären med familjelivet, svårigheten att få en fast anställning och hur det är att vara ny i arbetslivet. På webbplatsen finns också aktuell information från de 17 medlemsförbunden.
Från och med i kväll visas också tre olika reklamfilmer på bio och på TV-kanalerna TV3, TV6, Kanal 5, Discovery och TV4 Fakta.
Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.