Migrationsverket vill bli bättre på media
Migrationsverket vill lära sig hantera media bättre. Därför har man anlitat företaget Next PR som ska lämna förslag på en kommunikations- och massmediastrategi.
Allmänheten ska ha förtroende för Migrationsverket och bilden av verket ska präglas av saklighet, tycker Migrationsverket. Det förutsätter att dess kommunikation och information fungerar bra, både externt och internt. Därför har verket vänt sig till företaget Next PR efter en offentlig upphandling.
För 250 000 kronor ska företaget föreslå en kommunikations- och massmediastrategi – göra en nulägesbeskrivning, omvärldsanalys och föreslå förbättringar. Detta ska vara klart under december och därefter fattar verket beslut om vem som ska göra det fortsatta jobbet.
Det är inte självklart att Next PR får det uppdraget, enligt uppgift från Migrationsverkets presstjänst.
Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.