Migrationsverket vill bli bättre på media

STRATEGI2006-10-11

Migrationsverket vill lära sig hantera media bättre. Därför har man anlitat företaget Next PR som ska lämna förslag på en kommunikations- och massmediastrategi.

Allmänheten ska ha förtroende för Migrationsverket och bilden av verket ska präglas av saklighet, tycker Migrationsverket. Det förutsätter att dess kommunikation och information fungerar bra, både externt och internt. Därför har verket vänt sig till företaget Next PR efter en offentlig upphandling.

För 250 000 kronor ska företaget föreslå en kommunikations- och massmediastrategi – göra en nulägesbeskrivning, omvärldsanalys och föreslå förbättringar. Detta ska vara klart under december och därefter fattar verket beslut om vem som ska göra det fortsatta jobbet.

Det är inte självklart att Next PR får det uppdraget, enligt uppgift från Migrationsverkets presstjänst.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

ÄMNEN:

Media
Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA