Arbetsförmedlingen lägger ned tidning
Arbetsförmedlingens interna personaltidning På Jobbet läggs ned i september. I ett meddelande på myndighetens intranät beskrivs att Arbetsförmedlingen vill växla från print till digital kommunikation.
Det sista numret av Arbetsförmedlingens personaltidning kommer i september, meddelades på myndighetens intranät i går. Tidningen har getts ut till som mest 14 000 medarbetare på Arbetsförmedlingen, och varit en kanal där de anställda själva kommit till tals.
”Kommunikationsavdelningen kommer även fortsättningsvis försöka vara lyhörd och fånga de viktiga och relevanta frågorna. Vi behöver fortsättningsvis få tips och goda ideér från alla som jobbar på Arbetsförmedlingen. Dialogen har alla möjligheter att bli ännu bättre när vi använder våra olika digitala kanaler och kommunikationssätt”, kommenterar kommunikationsdirektör Mikael Hvinlund på intranätet.
På Jobbet startades 2013. Sedan dess har den kommit ut med sju nummer per år. 2014 utsågs På Jobbet till Sveriges bästa personaltidning och nominerades 2018 till Publishingpriset, där tidningen fick en andra plats i kategorin ”personaltidningar”, en poäng efter vinnaren.
”På Jobbet har länge varit en bra kommunikationskanal. Den har gjorts av mycket professionella tidningsmakare och hållit en hög klass, men nu är tiden inne att växla från print till mer renodlad digital internkommunikation”, konstaterar kommunikationsdirektör Mikael Hvinlund på intranätet.
Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.