ST satsar pengar på tv-serie för unga
ST är ett av sex fackförbund som står bakom URs satsning på tv-serien Karriär. Åtta avsnitt i SVT ska vägleda karriärsugna. Målgruppen är unga vuxna mellan 18 och 30 år.
Första avsnittet av Karriär sänds klockan 22.15 den 30 oktober i SVT1 och handlar om ”Konsten att få jobbet”. Här får man råd om hur man skriver CV, förbereder sig inför anställningsintervju och löneförhandlingar.
Programledare för serien är komikern David Batra. Karriär har gjorts av produktionsbolaget Jarowski med hjälp av en referensgrupp, där ST och andra finansiärer deltagit.
Kommande avsnitt rubriceras ”Anställd eller egen”, ”Arbetsplatsen – ditt andra hem”, ”Chefen”, ”Succé eller fiasko” och ”Varför arbeta?”.
ST har satsat 330 000 kronor på serien. Övriga finansiärer är HTF, Sif, SKTF, Finansförbundet och Nutek.
Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.