Servicen fick pris
Universitetsservice vid Umeå universitet får Svensk Kvalitets erkännande för framgångsrik verksamhetsutveckling.
– Det betyder enormt mycket att få erkännandet utifrån, det krävs något sådant för att man i en akademisk miljö ska lyfta på ögonbrynen för vår verksamhet, säger servicechefen och ST-medlemmen Siv Olofsson som drog i gång kvalitets- och utvecklingsarbetet för 15 år sedan.
Universitetsservice sysselsätter 300 personer på 25 resultatenheter. Verksamheten omfattar allt från administration, elektronik, fastighetstjänst, foto, friskvård, försäljning, grafisk formgivning till postservice och transport.
– Vi har varit målmedvetna och jobbat med utbildning oavsett yrkeskår. Alla har en egen utvecklingsplan och en egen hälsoplan. De ska känna sig delaktiga, säger Siv Olofsson.
Kulturen vid Universitetsservice tycker hon kännetecknas av stolthet, arbetsglädje och av att man hjälps åt och har kul.
Universitetsservice får erkännandet efter att verksamheten genomlysts med fokus på kundorientering och verksamhetsutveckling.
Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.