Prisas för god service
Premiepensionsmyndigheten har fått pris för kunnig, trevlig och professionell telefonservice.
Priset delas ut av undersökningsföretaget Q Survey och gäller bästa kundservice i klassen Bank och försäkring.
Bedömningen av de nominerade företagen/myndigheterna gjordes med hjälp av en enkät där kunder tillfrågades om tillgänglighet och bemötande samt om de fått tydliga och korrekta svar.
– Vi har en bra utbildning i grunden, både om pensionssystemet och om bemötande i telefon, berättar Tomas L´Estrade som arbetar på PPMs kundservice i Söderhamn. Och de flesta här har varit med sedan starten för fyra år sedan och kan sin sak.
Han varnar dock för att det kan bli viss kötid när kuverten i bjärt orange med information om pensionen skickas ut från den 16 februari.
Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.