18 mister jobbet i söderhamn

PPM2003-12-17

Av nuvarande 38 handläggare blir 20 kvar på PPMs kundservice i Söderhamn.

– Jag är en av dem som sägs upp från den 3 december. Av de 50 handläggarna som fanns vid starten i februari 2000 blir nu mindre än hälften kvar, berättar Per-Åke Svensson, en av ordförandena för ST-Premiepensionsmyndigheten (PPM).

Anledningen är att pensionsspararna gör för lite fondbyten för sin premiepension. De som görs sker via Internet eller självbetjäning per telefon. Därmed får de anställda för få samtal och för lite att göra. Även antalet dokumentadministratörer ska dras ner från sju till fyra.

Trygghetsstiftelsen är inkopplad sedan i maj i år.
I våras såldes kundservice i Ljusdal till ett bemanningsföretag och även kundservice i Stockholm har lagts ned.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

ÄMNEN:

Arbetsmarknad
Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA