Många missnöjda med SJ
En majoritet av SJs kunder är missnöjda. Det är fjärde året i rad som SJ hamnar på låga nivåer när det gäller kundnöjdhet i Svensk Kvalitetsindex, uppger Ekot.
Ryanair och SJ ligger i botten när kunderna får säga sitt om transportbolagens kvalitet. Det visar en undersökning från Svenskt Kvalitetsindex, som bygger på 2415 telefonintervjuer. Av SJs kunder uppger 60 procent att de är missnöjda med bolaget. Mest kritiska är de när det gäller punktlighet och prisvärdhet.
Dag Rosander, presschef på SJ, säger till Ekot att punktligheten blir bättre och bättre.
”Bland annat så utvecklar vi rutiner för våra depåer för att förbättra avgångspunktlighet och sedan jobbar vi med teknik i fordonen för att de ska bli driftsäkrare”, säger han till radion.
Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.