Chefens ansikte lanserar nya myndigheten

ARBETSLIV2008-01-17

Med stora tidningsannonser informerar Arbetsförmedlingen om att den nya myndigheten har bildats. Annonserna illustreras av närbilder på en glad och en ledsen generaldirektör.

Rubriken på Arbetsförmedlingens annons är ”Den nya Arbetsförmedlingen. Kan du se skillnaden? Syftet är att tala om att Ams, Arbetsmarknadsverket och länsarbetsnämnderna lades ner och ersattes av Arbetsförmedlingen 1 januari.

Till Dagens Nyheter, som publicerade annonsen i gårdagens tidning, förklarar Arbetsförmedlingens informationschef, Greta Svensson, att det var reklambyrån Bacon som kläckte idén att använda myndighetens generaldirektör, Bo Bylund, som dragplåster.

– Han var mycket skeptisk från början, säger hon till Dagens Nyheter.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

ÄMNEN:

Arbetsmarknad
Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA